BDSM RTV NIEUWS!!!!
25 juni 2008
Kylie blijft niet overeind in Ahoy
Bron: www.volkskrant.nl.
ROTTERDAM - Kylie Minogue is een overwinnaar. In 2005 moest ze kort na haar optreden in de Rotterdamse Ahoy haar tournee afbreken omdat borstkanker bij haar was ontdekt. Drie jaar later staat ze er weer als artieste die net als haar rivale M. ook in drie decennia nummer één hits heeft gescoord.
De vergelijking is vaker gemaakt En niet in de laatste plaats omdat het buurmeisje van down under slim heeft rondgesnuffeld in het boudoir van Meesteres Madonna en het een en ander aan ideeën meesmokkelde naar het podium en in haar carrière. Dus zien we in een uitverkochte Ahoy sm-Kylie (leren pet, touwen) opperpriesteres Kylie (paarse jurk met aureool) en geisha Kylie (dansende samoerai). Verblindende grandeur. Dat alles aangekleed met een selectie van hits en nieuwe nummers; van de koude elektrodisco van Speakerphone tot het huppelende Stock Aitken Watermans huppelende niemendalletje I Should Be So Lucky.
Ergens in dat woud van vonken, veren en videos, spagaten op hoge hakken, wufte cheerleaders, seksueel ambigue matroosjes, football spelers met zilveren toques, kroonluchters, kimonos en kitsch extraordinaire schrijdt Kylie als haar eigen decorstuk, niet de almachtige regisseur; hét verschil met M. Kylie heeft nog steeds te weinig gewicht en statuur om overtuigend de rol van diva neer te zetten. Al heeft ze nog wel net genoeg charme en professionaliteit om er mee weg te komen. Zij het dat die professionaliteit tijdens het eerste deel van haar show stiekem doet denken aan die van een routineuze quizmaster die ervoor doorgeleerd heeft het publiek te bespelen.
Haar zang compenseert dat koudvuur aan spektakel niet. Wanneer Minogue het sensuele synthpopnummer Slow zingt , klinkt het eerder onmachtig dan zwoel. En als ze zich waagt aan Barry Manilows camp-apotheose Copacabana openbaart zich de verwijdering tussen zang en visueel spektakel als in een pijnlijke spagaat. Uiteindelijk dreigt Kylie te transformeren tot een real life Barbie die slechts als vehikel dient voor haar accessoires en oplost in decoratie.
Een Kylie van vlees en bloed waagt zich in de tweede helft van de show nog aan uitgeklede versies van I Believe In You, waarbij het beeldenbombardement achterwege blijft. IJzersterke nummers als Love at First Sight en Your Disco Needs You leveren eindelijk de ouderwetse opwinding die Kylies muziek ook op eigen kracht kan opwekken. Maar voor de rest wordt het langzamerhand verdomd moeilijk om door de glitters de ster nog te zien...of te horen.